Mother&Baby Indonesia
Selamat! Siti Nurhaliza Lahirkan Anak Pertama

Selamat! Siti Nurhaliza Lahirkan Anak Pertama

Penyanyi lagu Cindai, Siti Nurhaliza, akhirnya melahirkan anak pertama yang berjenis kelamin perempuan. Bayi yang sudah ditunggu-tunggu itu akhirnya lahir pada hari Senin (19/3).

 

Dalam foto yang diunggah di akun instagramnya, wajah Siti dan suami tampak haru campur bahagia. Di foto itu terlihat suaminya, Dato' Sri Khalid, mencium kening Siti yang dibalas dengan senyum manisnya.



 

"Dato' Sri Siti Nurhaliza mengucapkan selamat kepada bayinya di sebuah pusat medis di ibu kota, sekira pukul 8.17 pagi. Dia melahirkan bayi dengan jenis perempuan dan berat 3,55 kg. Siti dan bayinya dalam keadaan baik dan saat ini hanya mengizinkan keluarga terdekat untuk berkunjung," demikian seperti dalam keterangan foto di akun @ctdk, Senin, (19/3/2018).

 

 

Kenyataan Rasmi: Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi perempuan di sebuah pusat perubatan di ibu kota, kira-kira jam 8.17 pagi. Beliau melahirkan bayi seberat 3.55 kilogram itu secara pembedahan. Siti dan bayi berada dalam keadaan baik dan buat masa ini hanya membenarkan kaum keluarga terdekat saja untuk melawat. Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana segalanya telah selamat. Apa yang penting bagi beliau adalah proses melahirkan berjalan dengan baik, isteri dan anaknya juga sihat. Siti dan suami juga ingin mengucapkan terima kasih di atas doa dan sokongan daripada ahli keluarga, rakan-rakan, peminat dan juga pihak media sejak dari awal kehamilan sehinggalah melahirkan. Pasangan ini memilih hari Isnin untuk kelahiran anak pertama mereka kerana bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah s.a.w) selain jatuh pada tarikh 1 Rejab. Buat masa ini Siti mahu diberi ruang untuk berehat dan menumpukan perhatian pada hari-hari awal bergelar ibu. Mengenai wajah dan nama anak, Siti dan Khalid meminta diberi sedikit masa sebelum mengumumkannya. -Rozi Abdul Razak Pengurus

A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) on

Adapun hari melahirkan anak wanita berumur 39 tahun ini rupanya ia sudah pilih. Siti ingin anaknya lahir seperti hari dilahirkannya Nabi Muhammad SAW.

 



"Pasangan tersebut memilih Senin untuk kelahiran anak pertama mereka. Karena bertepatan dengan kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah SAW) selain jatuh pada tanggal 1 Rajab.”

 

Mengenai berita kelahiran ini, warganet pun turut bahagia dan mengucapkan selamat kepada Siti. Berharap Sang ibu dan anak bisa sehat terus pasca melahirkan.

 

"alhamdulillah my idol sudah selamat melahirkan.. tak sbr rasanya untuk melihat muka baby,” @eilasoleha

 

“Selamat Dato' Sri @ctdk... Selamat menempuh menjadi seorang ibu.. Hope ibu dan baby sihat n ceria selalu..” @teacher_liya. (Qalbinur Nawawi/ Dok. Free Pik)



Tags: siti nurhaliza,   siti nurhaliza lahirkan anak pertama








Cover Januari - Februari 2020